Nagyon szeretem a színházak világát, ezért is örülök nagyon, hogy a következő projektem, a KVARTETT, ami átszőtte az utóbbi heteimet, egy nagyon különleges produkció lesz és csak háromszor adjuk elő, szeptember 21-22-23-án, a Trafó színpadán. Hi-tech álarcosbál, fetisiszta szerepjáték, szürreális mese, amelyben olyan kérdésekre keressük a választ, hogy a menny vagy a pokol izgalmasabb hely-e, és hogy mit kezdünk az idővel, az elmúlással, a halállal? 

Fotó: Nagy Gergő

A partnerem az őrületben a Magashegyi Underground énekesnője, Bocskor Bíborka lesz, akivel még a Megasztárban ismerkedtünk meg és most – a Trafó nagyszínpadán – lépünk fel együtt először, mint a darab két központi figurája, és mindössze 3 előadásunk lesz, ahogy írtam is, úgyhogy a jegyeket már érdemes most megvenni! 😉

De miről is szól a sztori?

A mű tulajdonképpen Heiner Müller posztmodern Veszedelmes viszonyok-adaptációja, ami hatalmas kedvencem, a Kvartett viszont a történet szereplőiből csupán két emblematikus figurát hagyott meg, Merteuil Márkinét és Valmont vikomtot, és mi őket alakítjuk Bíborkával.

Készülődés a szerepre Barsi Balázs fodrásszal és Szabó Máté makeup artisttal – Fotó: Nagy Gergő

A két főhős igazi intrikus, gátlástalan viszályszító, és ez a legszórakoztatóbb az egészben! A Veszedelmes viszonyok szerintem azért lett akkora siker a nagy romantikus szerelmi szál mellett, mert mindannyian eljátszunk az életben legalább egyszer a gondolattal, hogy mi lenne, ha velejéig romlott, gonosz cselszövőként manipulálhatnánk az embereket? Merteuil márkiné és a szívtipró Valmont vikomt pont így játszik az emberekkel – ahogy a bábukkal a sakktáblán szokás. Félelmetesek, de közben lenyűgöz az intelligenciájuk és a kifinomult eleganciájuk.

Bíborka is átalakul – Fotó: Nagy Gergő

Heiner Müller expresszív szövegét a Trafó nézői a számukra sok szerepből ismert színésznő, Urbanovits Krisztina androgün hangján hallhatják majd az előadásban, Földényi F. László kiváló fordításában. A darab élő hang- és képmanipulációkkal is színesedik, lesznek DJ Bootsie remixek, Vranik Krisztián élő zenei betétek, de megjelennek Hajdu Gáspár és Papp Gábor videoinstallációi is, a főhőseink posztmodern rétegeit pedig Asztalos Dorka és Darabont Áron Leon táncosok teljesítik ki, úgyhogy ez egy igazi, 21. századi filterekkel megtűzdelt előadás lesz.

Merteuil márkiné és Valmont vikomt – Fotó: Nagy Gergő

A koncepció mögött különleges alkotóhármas áll: a PanoDrámát vezető dramaturg Lengyel Anna és a test fizikai megnyilvánulásaiból költészetet varázsló fiatal koreográfus, Gulyás Anna mellett a “rendező” szerepét én töltöttem be, de inkább képekben gondolkodó látványtervezőként jellemezném a munkát. 

Természetesen itt is nagyon fontos volt számomra, hogy a kosztümöknél bevessem a kedvencemet, a magyar divatot – felvonulnak olyan jól ismert magyar divattervezők kreációi, mint a Je suis Belle, a Use unused, Szegedi Kata, Vecsei Zsófi, a Nubu vagy éppen Robert Maar munkái.

A darabot 3 alkalommal adjuk elő a Trafó színpadán, szeptember 21-én, 22-én és 23-án, este 8 órától. JEGYEKET ITT TUDTOK VENNI – várunk mindenkit sok szeretettel és egy észbontó élménnyel!

Fotó: Nagy Gergő