Nem mintha a női beauty termékek fejlesztése és eladása stagnálna, de ami igazán elkezdett felfutni az utóbbi időben, az a férfi szépség- és testápolási termékek piaca. Egyelőre Nyugat-Európa a legnagyobb piac, de Ázsia fejlődik a leggyorsabban a téren, ahol a fiatal férfiak sokkal nyitottabbak a kozmetikumokra.

 

Peninsula Trading Company (@peninsulatradingcompany) által megosztott bejegyzés, Júl 20., 2018, időpont: 9:13 (PDT időzóna szerint)

De mi is az a grooming?

A grooming tulajdonképpen számos területet magában foglal, de főként a férfiak megjelenéséről szól. Beletartozhat rengeteg dolog a testápolástól a fogfehérítésen át a szakálldesignig. Vannak stylistok, akik férfiakkal foglalkoznak, és a grooming szót használják a munkájukra – nekik az a feladatuk, hogy az ügyfeleik jól nézzenek ki, vagyis összefogják a ruházkodást és a beauty részt is, ami szerintem egy nagyon izgalmas és fejlődő terület.

 

Ruffians (@ruffians) által megosztott bejegyzés, Ápr 24., 2018, időpont: 6:28 (PDT időzóna szerint)

Kik diktálják a trendeket?

A legtöbb nagy sztárnak természetesen van ilyen segítője, aki maga is képben van a friss trendekkel, de a fő feladata az, hogy meghatározó stílust alakítson ki az ügyfelének – George Clooney-nak például teljesen mást ajánl a grooming stylistja, mint mondjuk Chris Hemsworth-nek.

Fotó: Rich Fury/Getty Images

A nemrég véget ért VB-n nem lehetett nem észrevenni, hogy milyen fontos szerepet játszik a pályán a sportolók tökéletesen nyírt és stylingolt haja és szakálla is. És kik mások diktálnák a szépségápolási trendeket a pasiknál, mint a focisták? Nem véletlen, hogy a H&M David Beckhamet választotta, vagy a Pepsi Messiéket. És ki a legújabb futballista, aki saját szépségápolási és ruházati termékeket dobott a piacra, amik ráadásul irtó népszerűek? A lengyel származású német válogatott labdarúgó, Lukas Podolski, akit a focirajongók már biztos ismernek.

A sportoló 2014-ben alapított egy saját márkát STRASSENKICKER (Lukas Podolski Streetwear) néven, amihez nemrég a dm-mel együttműködve többféle kozmetikum is készült, persze csakis pasiknak. Frissítő, hűsítő vagy épp mélytisztító tusfürdőket, dezodorokat és izzadásgátló spray-ket is találni a kínálatban, amik már felbukkantak a hazai dm üzletek polcain is. És ami szuper kezdeményezés, hogy a termékek megvásárlásával a bevétel egy része a Lukas Podolski alapítványhoz kerül, amely hátrányos helyzetű gyermekek és fiatalok képzését és sportolását támogatja. Ha ti is támogatjátok a hasonló projekteket, akkor itt egy újabb lehetőség, amihez ráadásul szuper termékeket is kaptok! 😉 

Emellett azért a kifutók világa, vagyis a designerek álmai is befolyásolják a szépségápolási trendeket – ezek persze sokszor visszafogottabban jelennek meg a hétköznapi életben, de azért ott vannak, és ne gondoljuk, hogy Miranda Priestly a levegőbe beszélt volna Az ördög Pradát viselben.

 

Niccolò Cesari (@niccocesari) által megosztott bejegyzés, Júl 11., 2018, időpont: 9:38 (PDT időzóna szerint)

Mi az, amiből egyre többet vesznek a pasik?

A borotválkozási termékek és a parfümök szerencsére szárnyalnak, egyre több pasi ad arra, hogy legyen egy menő parfümje, de a legjobban mégis a szépségápolási cuccok mennek, és ezeket is inkább a boltokban vásárolják a férfiak, tehát szeretik megnézni, megfogni a termékeket. David Beckham is érzi ezt, hiszen nemrég piacra dobott egy vadi új, saját grooming kollekciót kozmetikumokkal és hajápolási termékekkel House 99 néven:

 

David Beckham (@davidbeckham) által megosztott bejegyzés, Jan 9., 2018, időpont: 12:04 (PST időzóna szerint)

Mert a pasik is szeretik az élményeket!

Butaság azt gondolni, hogy csak a nők szeretik az extra kényeztetést, ha fodrászhoz vagy manikűröshöz mennek. A L’Oréal és a Philips például nemrég saját barber pop-up shopot alakított ki a szingapúri Changi reptéren. Milyen jó lehetett azoknak, akik nem jutottak el a figaróhoz az üzleti út vagy nyaralás előtt!

És a barber shopok is érzik a versenyt, úgyhogy igyekeznek felvenni a lépést és mindenféle különleges szolgáltatásokkal megnyerni maguknak az ügyfeleket. Az angol GQ kedvenc férfi fodrász üzletei között vannak olyanok, akik bárral vagy kávézóval egészítették ki az üzletet, és rendszeresen tartanak kóstolókat italmárkákkal összefogva. Vagy épp Netflixezni lehet várakozás közben, mozizni egy erre kialakított teremben, de olyan helyet is találtok, amelyik iPaddel szórakoztatja a vendégeit, amin nem csak játszhatnak, de egy gombnyomással italt is rendelhetnek. Sőt, akad olyan hely is, ahol rendszeresen fellépnek jazz zenészek, hogy egy kis muzsika mellett lazuljanak a nyírásra vágyók – az pedig, hogy arcmasszázst vagy bőrápolási tanácsokat is adnak a barberek, szinte már alap.

 

Blade Hairclubbing® (@bladesoho) által megosztott bejegyzés, Jún 13., 2018, időpont: 7:59 (PDT időzóna szerint)

De ami lényeges: a szakáll továbbra is irtó népszerű!

De vajon mi változik? Ahogy már ecseteltem a trendvideóimban is, a nyolcvanas évek divatja valami elképesztő erővel söpör végig a világon. Ez természetesen a férfiakra is kihat és ennek megfelelően maradnak az oldalt rövidre nyírt, felül hosszabb, de szépen formázott frizurák, a burjánzó, favágó szakállak pedig rövidülnek, és jönnek a karakteres fazonok. Nyilvánvaló, hogy ezeket a csinos arcszőrzeteket valahogy elő kell állítani, így a drogériák tele lesznek egyre jobb minőségű vagy épp limitált szériás borotvákkal – nemrég láttam Star Wars designos elektromos borotvát, de az egyedibb pengés darabok is felbukkannak majd tutira. Csak azoknak a pasiknak, akik annyira magabiztosak, hogy otthon faragják a szakállukat!

 

MEN STYLE (@menstyleclass_) által megosztott bejegyzés, Aug 2., 2018, időpont: 4:10 (PDT időzóna szerint)

Jönnek a különféle szakállápolók is, illetve tovább növekszik a választék – olajak, samponok, kondicionálók és mindenféle kencék, amiktől csillogó, korpamentes, szépen fésülhető és igazítható lesz az arcszőrzet. Tudtátok, hogy a szakállápolásnak a mosástól a hidratáláson át a fésülésig legalább hat lépése van, amit minden nap érdemes végezni a szakáll fanek szerint? Szerintem már az is szuper, ha valaki elkezd ezzel a témával foglalkozni, felfedezi a teste igényeit, és kialakítani magának egy mindennapi rutint olyan termékekkel, amiket szívesen használ! 😉

 

Johnny’s Chop Shop (@johnnyschopshopbarbers) által megosztott bejegyzés, Júl 14., 2018, időpont: 6:33 (PDT időzóna szerint)

A pasiknak, akiket érdekel a téma, csak hajrá, legyen minél több felkészült férfi a témában, a nőknek pedig azt javaslom, támogassák a párjukat ebben. Még több igényes pasit, akiknek nem ciki ajakírt használni, ha ki van száradva a szájuk! 😉

 

Grooming Store (@thegroomingstore) által megosztott bejegyzés, Júl 23., 2018, időpont: 7:20 (PDT időzóna szerint)

Nyitókép: George Clooney – Rich Fury/Getty Images